hangin

hangin

Baru balik dari kelas sejak pukul 10 pagi tadi. Tepat pukul 3 petang tadi, genaplah 24 jam aku tak tidur. Aku rasa aku buat keputusan yang tepat untuk tidak tidur pagi subuh tadik. Hasilnya.. hari nih memang cukup produktif. Hw minggu depan pun dah siap. So, lepas nih boleh la aku concentrate untuk exam minggu depan.

Hari nih first day kelas tuition aku. Ingat zaman sekolah jer ke ade tuition? Aku kat pennstate nih pon ade tuition hehe.. tapi die tak panggil la tuition. Die panggil tutoring class oleh private tutor. Setiap kelas akan ada satu private tutor dan 5 orang students. Kelas untuk calculus aku tadik aku sorang jer lelaki. Tutor die pon pompuan. Ahmoi plak tuh.. wahaha...best..best.. Ade sebab kenapa aku amek kelas tambahan nih. Sebabnya, semester nih aku hanya amik 12 kredits. Bilangan kredits minimum yang boleh diambil oleh international students. Kenapa aku amik sikit sangat? Sebab aku tak brani amek banyak kredits skali dengan subjek kantoi yang masih lagi menjadi beban. So, ape aku buat... aku amik sikit kredits but aku cuba pahamkan lagi ape yang aku blaja dalam 12 kredits tuh di luar kelas dengan join tutoring classes nih. Tapi takdela dapat ape2 kredit kan. Hasilnya... hw aku siap hari tuh jugak, hari hw tuh diassignedkan. And aku takde problem nak buat hw sebab aku boleh terus tanya. Lagi satu kelebihan, orang dalam kelas nih slow2 sikit. tutor tuh pon tunjuk slow2. Makin slow makin pahamlah aku. Actually untuk masuk ke tutoring kelas nih, derang tgk pencapaian aku dalam masa 4 minggu nih. Aku dengan nasib baiknya dapat masuk sebab aku tak datang kuiz minggu lepas and ade skali tak hantar hw (masa aku sakit tuh) :p

Walaupun hari nih nampak cam hepi jer, badan nih sebenarnya penat sangat. Aku jalan tadi menggigil. Mata laloq. Tapi otak nih masih ligat berfikir. Macam2 nak buat. Sebab banyak sangat idea kat kepala nih, satu hapah pon tak jadik. So, aku amik ikhtiar untuk list down idea2 kat kapla otak nih dalam notepad. Buat turutan yang mane perlu didahulukan.

Aku tensyen sikit dengan labmate physics aku tadik. Sorang lagik tak datang sebab demam. Labmate aku yang datang nih memang aku tak suke sikit. Die prasan pandai. die nak die jer betul. Ko bagila idea ko. Die pandang sebelah mata jer. Apa lagik kalau nak tegur kesalahan die. Mau kene laser ngan mata sepet die tuh. dem... Aku hangin sangat tadik.. Sebab ape yang aku buat semua die cakap tak betul. Last2.. aku tak tahan dah, terus aku cakap, "What's your problem?!!" Pergh.. kuat gak aku cakap. Aku ngan William memang tak suke ngan mamat sepet nih. Slalu kitorang perli die. Hari nih William tak datang... tuh yang aku jadik tak tahan tuh. Haaa.. amek ko. Main2 lagik ngan Melayu. Har har.. Memang aku tensyen ngan mamat sepet nih. Pasal die la lab minggu lepas kitorang tak siap. Aku ngan William memang bengang giler time tuh.

Err.. banyak la plak post hari nih :p Okeh.. stop now. Jumpe lagi wahai jurnal...

Posted by Ahmad Fadzli on October 2, 2003 at 5:57:00 AM | Permalink