quite resolved

quite resolved

Hello Che,

There is a bug in Blog*Spot's serving system that occasionally causes
the wrong blog to be served from a given address. Though we haven't
been able to completely track it down, it is a very rare issue, and
checks are in place to catch and correct the it within 60 seconds of
its occurrence. So you should be able to reload your blog after waiting
a minute or so, and the problem will go away. If it doesn't, please let
us
know.

Thanks,

Steve


Masalah nih memang takleh disetelkan. Sebelum nih pun aku ade masalah tapi alhamdulillah dah setel (tgk post abe pasal masalah sebelum nih). Aku terkejut sebab kengkadang ch3mat.blogspot.com nih kuar blog org lain. Menurut Steve nih, blogger ade bugs yang masih belum disetelkan. Entah bile derang nak setelkan, aku pon tak tahu. Tak abis2 dengan masalah blogger nih. Korang tgk jer site status.blogger nih. Lepas satu2 masalah baru. Padahal orang yang gune service nih (blog*spot plus) bayar tetiap bulan.. grrr...

Ape2pon bagus la sebab walaupun banyak bugs, derang cepat bagi pertolongan. Cakap jer ape masalah (biar english grammar tak betul pun :p) derang akan jawab secepat mungkin. Anyway, nih ade beberapa website menarik yang menyediakan plug-ins atau pun add-ons untuk memantapkan blog korang:

Phlogger - skang korang boleh post kat blog korang gune henpon jer.

audblog - korang boleh buat diari ber'kecek' dengan bende nih. Menarik tak? Takyah tulis2 dah... Blogger pon dah ade sediakan audioblog nih audioBLOGGER

Selain darik Blogger, banyak lagik blog hosting yang skang nih tumbuh cam cendawan. Orang putih cakap grow like weeds :p Aku pon cam menyesal sebab amek blogger nih in the first place. But aku rase Blogger is still among the best. Tapi sepatutnya kite amek yang the best la kan. So, kalau sesiapa punyer blog yang masih baru tuh, consider changing your host. Banyak lagi kat luar tuh. Aku tertarik dengan host2 nih:

tBLOG!
blogdrive
Diaryland!!



Banyak lagik yang lain. Tapi hampeh siket la. Baik amek blogger daripada amek yang lain tuh. Walau macammane pon aku letak jugak. Korang boleh usha2...

erablog - Melayu kan suke sangat dengan name erra nih, era.fm laa.. era ni la, era tu la.. hah.. ni ade erablog plak.. :p
Blog-City - hampeh
BlogRolling - hampeh 2x
teen blogs - bebudak pon dah boleh berblog skang nih. Aku nak kasik adik aku link nih :p

Anyway, Blogger skang makin mantap. Google dah beli Blogger (announcement) sebab menurut google, blog nih satu medium yang berkesan untuk buat pengiklanan. Nasib Blogger baik sebab google ade berjuta bandwidths. And aku juger rase yang Blogger is reasonable. Memang ramai orang cakap, siape yang gune blogger nih, orang yang tak tahu code2 html dan lain2. Memang betul... Tapi bile fikirkan tentang masa yang kita ade untuk diluangkan dengan bende alah nih, aku rase Blogger is the best option. Ruang edit post Blogger is still the best and very very user-friendly. Therefore I don't hesitate to give Blogger the unreserved thumbs up. Blogger ajar aku tentang web designing secara tak langsung dan aku yakin yang there are tons of people out there who agree with me. Tak tau html tapi nak buat blog? Jangan risau... sebab kitorang pon bermula dengan kosong. Percaya atau tidak, ramai yang belajar cara nak membina laman web melalui blog.

Kalau korang rasa korang tak reti bab2 buat website nih, korang patut rase segan dengan adik nurdini kita nih :p

sekian jer tulisan waktu malam aku. Masa untuk tido. nite...

Posted by Ahmad Fadzli on September 30, 2003 at 1:21:00 PM | Permalink