this week summary

Esok dah masuk minggu keempat sejak Fall/Autumn semester bermula. Bermakna, tak lama lagi kami bakal disibukkan dengan exams. Mungkin ade di antara member2 aku yang ade paper esok. Aku cume mampu ucapkan semoga berjaya and good luck.

Bangun tadi, tekak aku terasa kering. Sampai sekarang tekak aku masih terasa pedih. Dah berapa gelas air kosong aku minum namun belum mampu membasahkan tekak sekaligus menghilangkan rasa pedih nih. Aduuui.. tak selesa sungguh rasanya. Walau macammane pun, aku tetap gagahkan diri bangun dan buat something hari Ahad ni. Baru kejap tadi aku siap kemas2 bilik. Katil aku memang tak berusik sejak seminggu. Aku tidur di luar sepanjang minggu nih. Tak boleh la tidor atas katil tuh. Sedap sangat... susah nak bangun subuh. So, katil tuh memang tak pernah berusik dan sentiasa kemas. Baju2 aku jer yang tercampak ke sana ke sini dalam bilik tuh. Baru hari nih aku dapat kemas2 sikit. Meja study tuh pon dah berabuk. Nampak sangat aku jarang belajar di situ. Kalau ade pon cuma di waktu siang. Waktu malam tak cukup pencahayaan... Kalau memang aku nak study, aku selalu lepak di area West Hall takpun dalam Pattee Library. Lebih selesa dan suasana pun menggalakkan.

Bila aku baca balik post2 aku dalam minggu nih, boleh kata happening gak minggu nih. Dengan Red Hot dan Isabel, aku rase minggu nih aku kepenatan sikit menulis jurnal sebab cerita2 minggu nih memang best2. Selain itu, minggu nih juga banyak orang datang bersinggah dan melawat rumah aku. Alhamdulillah, memang aku rasa dihargai. Kalau tiada aral yang melintang, inshaAllah aku akan cuba menjaga hubungan silaturrahim.

Minggu ini juga aku ditegur oleh seorang rakan yang telah 3 tahun tak bertegur. Gembira aku dengar dia bercerita tentang member2 yang lain. Ade yang dah ke UK, ade yang dah berkasih sayang sesame ex-classmates.. Erat sungguh hubungan di antara derang sekelas. Alhamdulillah... Cuma.. aku terasa hati sedikit apabila aku sekali lagi ditanya tentang khabar2 angin yang memang sejak dari Sunway kolej lagi aku dengar. Memang ade di antaranya betul, tapi ada juga di antaranya yang salah. Salah ke betul ke cerita2 tuh, aku tetap tak suka sebab kita sebagai orang Islam tak elok menyebarkan aib seorang sahabat. Apatah lagi seorang sahabat seagama. Kadang2 aku tak paham. Mereka yang menyebarkan cerita tu pun sebenarnya datang dari suasana yang baik, terdidik di sekolah agama. Namun mereka tak dapat nak jaga bende yang satu ini. Aku cakap... aku tak kisah. Pandai2lah korang jaga mulut dan pandai2lah tahu apa natijahnya. Aku cukup bersabar selama aku mendengar desas-desus orang bercerita pasal aku, namun aku cukup terasa hati bila ada orang yang cakap aku nih outcast, pariah, bukan dari kalangan mereka. Apa mereka ingat aku kisah? Aku yakin dengan diri aku, dan aku tahu apa yang aku buat sebab apa yang aku buat adalah untuk hidup aku. Tak perlulah mereka menyibuk dan menentukan kehidupan aku. Itu pendirian aku...

Lepas nih aku nak revise sikit and ade sikit lagi assignments yang perlu disiapkan. Apa2pun aku harap aku dapat ikut apa yang aku belajar. Aku cukup takut ketinggalan... kejor yeop kejor.. hahaha... Orait chemat, get ready... sok minggu baru...

salam isra mikraj...

Posted by Ahmad Fadzli on September 22, 2003 at 8:18:00 AM | Permalink