salam...

Dah tige hari aku pekak sebelah. Terasa sakit sangat telinga sebelah kanan aku nih. Ya Allah.. banyaknye dugaan awal semester nih. Memang aku senang sakit telinga nih tapi bukan selalu. Bile suhu badan aku berubah or suhu sekeliling berubah, akunye ear wax nih akan mengeras. Bile dah keras, ear canal aku nih clogged. Udara tak dapat mengalir dengan sempurna, aku tak dapat dengar dengan clear and generally aku hilang keseimbangan badan. Nih nak masuk Fall nih, cuaca kat State College makin sejuk. Dan aku tetiap hari mengerang kesakitan and mengeluh sebab tak dapat dengar ape instructors aku ajar dalam kelas. Bile telinga aku nih tersumbat sebelah, sebelah badan aku jadik lenguh2 especially kat bahagian kaki sebab kaki aku memang senang lenguh sejak kecik lagik. Pernah dulu mak aku bawak aku balik kampung berubatkan bomoh. Bomoh tuh pon mintakla rambut aku selai, telur ayam ngan jarum sebatang. Tak tau la ape die buat dengan bende2 tuh, yang pasti sakit aku tak hilang. So, selama tiga hari nih balik jer kelas aku akan terbaring depan tv mengadap sebelah kiri. Then aku letakkan ubat dalam telinga aku. Basically ubat nih untuk cairkan ear wax tuh... Selalunye aku akan tertido sebab aku tak larat tahan badan sebelah jer.

Nasib baik ade obat

Tadi aku pergi post office dalam campus, nak bayar bill tepon ngan bil internet umah. Aku bayar gune checks. Aku masukkan checks dan segala bende alah yang die nak dalam sampul tuh. Aku cukup-cukup-cukup bengang dengan Mike the Mailman tuh sebab kepoyoan die belagak cam bagus. Aku dah tulis elok2 check tuh sejak semalam and letak dalam sampul comey2. Bile aku tanya kat Mike tuh die ade gam tak, terus die rampas surat dari tangan aku sambil mulut bercakap tak berenti2, and nak tau ape die buat? Die lumur satu sampul surat yang masih terbukak tuh dengan gam. Lahabau sungguh... Habes check2 and resit2 dalam tuh kene gam. Tak sempat aku bukak mulut die dah campak dalam mailbox. Arrrghh! asal ko camtuh aa Mike??!! Dah la tuh first time aku tulis check! Hins hins... aku memang cukop bengang time tuh. Tapi aku takleh buat ape sebab surat tuh dah selamat dalam peti besi mailbox tuh. Dengan muke hangin, aku blah....

chiowz..

Posted by Ahmad Fadzli on September 11, 2003 at 11:23:00 AM | Permalink