Star Gazing

Hari nih aku tak pegi lab physics aku.. hampeh!! Kelas aku kol 1:30. aku dah bangun kol 12 sat lagi badan aku nih masih rase penat amat dek semalam. Terus aku amek keputusan sambung tido. Hah.. padan muker. Sape suruh sambung tido.. kan dah miss lab.. huhuhuhu.. banyakla hilang percentage aku nanti. Hmm.. ape2 pon please jangan buat camtuh lagi :p

Actually aku baru balik dari Davey Lab. Malam nih untuk kelas Astro aku ade star gazing activity. The sky is clear tonight and aku taknak lepaskan peluang untuk siapkan this part of the course. Lagipun sekarang nih orang tgh bising borak pasal Mars yang sekarang berada dalam kedudukan paling hampir dengan bumi sejak ribuan tahun. So, tepat pukol 8:30 tadi aku naik ke rooftop of Davey Lab. Pennstate ade one big planetrium (macam kat mesia yang sebelah muzium tuh) and 3 observatories. Lepas habes briefing oleh TA yang bertugas, masing2 diberikan sehelai kertas untuk disikan sebagai laporan and setiap orang kene bawak planisphere. Lepas tuh semua orang amek giliran nak teropong, gune telescope MECEA. MasyaAllah.. memang menarik sangat. Mars kelihatan merah keputihan. Di sekeliling Mars nampak shades kemerah-merahan. Memang clear sangat... Siapa tau kenape Mars kelihatan merah?

Selain Mars, TA aku tunjukkan kat aku Polaris atau name femes die The North Star. Then.. usha la bende2 lain kat atas tuh. Kol 930 aku dah siap... Alhamdulillah, siap gak keje aku yg satu nih.

Lepas habes lab, aku tgk si aim, Awie ngan Shakir kat Corner Pocket (tempat kitoang lepak main pool). Derang join pool tournament malam nih. Mase aku pegi tuh, si aim ngan Shakir dan out. Tinggal Awie yang juger merupekan Johan pool semester lepas jer.. tak tau lak aku ape jadik lepas tuh, sebab aku terus balik Park Hill.

Orait.. time to sleep...

*

Posted by Ahmad Fadzli on September 18, 2003 at 11:30:00 AM | Permalink