overheated

overheated

Hari nih agak pelik. Jadual harian aku hari ni agak kucar-kacir. Aku bangun awal dalam kol 8 pagi walaupun aku ade kelas kol 11. Lepak-lepak.. buat old exams sebab sok aku ade paper calculus. Then kol 10 aku pon kuar la ke kelas astronomy. Separuh jalan, tetibe aku rasa malas nak pegi. Tetibe jer... Selalunya kalau aku bangun awal semangat nak pi kelas nih. Tapi tidak hari ini dan aku pun tak tau kenapa. Maka melepaklah aku di Beaver Hall punye comp lab, sambung buat old paper yang lain plak. Tak sampai sejam, kepala aku dah berpusing...

Aku tersedar bila terdengar satu suara yang tidak asing lagik. Yep.. suara si dD. Rupa-rupanya aku boleh tertido sebelah iMAC tuh. Siap berlapik ngan baju sejuk aku lagi tuh. Waa.. sejak bile aku tertido nih. Tgk jam dah pukul 1. Hish, lame juger aku tertido. Kepala aku still berpusing. Tak pening... tapi berpusing. Elok jer aku cakap hai kat si dD, *bumm*.. i was dead again...

Kol 2 petang. Aku terjaga balik. Comp lab kat Beaver Hall mula dipenuhi orang. Kepala aku kali nih terasa sakit. *Berdenyut*. Aku rasa tak selesa. Terus aku berkemas dan kuar dari comp lab tuh. Aku tak tau nak ke mana. Kol 3:30 nanti aku ade kelas. Tak lama dah tuh. Tapi kaki nih masih melangkah dengan sendirinya. Bagaikan tak sampai seminit, sedar2 aku dah ade kat rumah aku... Hish, ape gile aku arik nih... Jalan pun tak sedar pegi mane. *nyut* tetibe kepala aku berdenyut balik. Terus aku merebahkan badan atas katil yang dah seminggu tak berusik. Tak sampai 5 saat... aku terlelap...

Mata aku terbukak dengan perlahan-lahan. Contact lens dalam mata aku terasa keras dan menyucuk cornea aku. Tak selesa. Terus aku gagahkan diri. Aah.. lega... Kepala dah tak berdenyut. Hmm.. bape lame agaknya aku tertido nih.. Aku tgk jam. Astaga!.. dah kol 8 malam! Huh... Terus aku pegi toilet basuh muka, amek air semayang. Tak sangka plak aku tertido sebegini lama...

Badan dah kembali bertenaga. Mata dah cerah balik. Otak pun dah bersedia untuk berfikir secara waras. Aku duduk di kerusi, bukak balik old exams yang tak siap tengah hari tadi...

dan kini.. aku menulis... *end*

p/s: aku terjumpa satu video clip best dari Korea. Jom tengok

Posted by Ahmad Fadzli on October 8, 2003 at 10:57:00 AM | Permalink