Sedih tak lagu baru aku nih? Bagi aku lagu ni sedih sebab aku dah tengok Summer Snow!! isk.. salah satu cerita yang buat air mataku bergenang...

Weekend terakhir sebelum Winter break berakhir. Mungkin aku dah boleh ulas sedikit apa yang aku dah buat sepanjang break ini:

  • Buat website.
  • Layan Long Vacation & Summer Snow dalam masa seminggu.
  • Habeskan game Magic The Gathering Battlegrounds dalam masa 3 hari.
  • Tambah koleksi tabs gitar aku. Especially John Mayer's.
  • Main DOTA siang dan malam (custom game in Warcraft III)
  • Decide major. Buat extra research pasal Civil Engineering and Industrial. Ended up aku pilih Industrial. Then terus buat study plan untuk sepanjang tempoh pembelajaran aku di PennState.
  • Shopping sikit. Banyak beli winter clothings.
  • Tidur tak hingat2

    Hmm.. tak banyak hasil pun winter break nih. Tapi.. memang aku tak harap apa2 pun dari cuti kali nih. Memang aku nak berehat betul2. Buat semua benda yang tak mampu aku buat time school. So, cuti kali ini memang cuti. Cumanya, aku tak pergi melancong ke mana2.

    Dalam kepala aku sekarang, tengah ligat berfikir tentang keputusan yang baru aku buat; pilih major. Semester ini, kitorang dikehendaki untuk confirmkan major. Nak join department (fakulti) yang mana. Nak tak nak, aku tak boleh tangguh2 lagi. So, aku buat la reseacrh sikit pasal 2 bidang yang cukup memeningkan aku. Civil and Industrial. Yang mana satu idaman kalbu?

    Setelah berpuluh2 website aku browse, beratus-ratus artikel aku baca, aku akhirnya decide untuk buat Industrial Engineering (IE). Satu ayat yang cukup mempengaruhi aku dalam sebuah website nih, Industrial Engineers: People who solve problems. IE memang betul2 menarik minat aku. Aku rasa aku boleh pergi jauh dalam bidang ini. InshaAllah.. kalau aku betul2 berminat..

    So, malam tadi aku buat study plan dibantu oleh si Dayang. Lengkap.. dari tahun pertama hingga tahun terakhir. Nanti aku letakkan di eportfolio untuk rujukan aku di kemudian hari nanti.

    Begitulah semangat tak semangatnya aku dengan keputusan yang aku buat kali ni. Dan aku harap, Spring semester nih bakal menjadi titik tolak dalam usaha aku merealisasikan keputusan yang aku buat nih.

    Posted by Ahmad Fadzli on January 10, 2004 at 12:21:00 PM | Permalink