salam...

So... kelas pon bermula. Awal pagi lagik aku terpaksa bangun bersiap-siap nak ke kelas. Sementara semangat masih membara nih, baik aku biasakan diri aku bangun awal dan tido awal. Bile dah biase, hidop pon senang...

Kelas Chem 12 merupakan nama yang diberi kepada course yang aku amek nih. Setiap hari kecuali hari Selasa, aku kene datang ke kelas dengar lecture seawal kol 8 pagi. Hari Selasa tuh, aku ade kelas "recitation" kol 9:30 pagi, agak lambat tapi masih awal... Untuk pengetahuan whoever yg taktau, Kelas recitation nih merupakan sesi bersama TA (Teaching Assistant). Dalam kelas nih, kitorang akan berbincang, buat soalan2, buat QUIZ, ape2 lagi la yang dapat membantu student di luar dari lecture Dr. Bojan. Name TA aku best... tapi boroi (ape kene mengena ngan boroi?? hahha), name die Jon Serra. Bagi aku sedap... tak tau la bagi korang. Orangnye pon peramah, aku cube tanya satu soalan tadi... Aku puas hati dengan TA nih lepas dengar die bagi penjelasan tentang soalan aku tuh. Cukop psycho... menarik... Serasa aku, aku dah cukup semuanya.. macam2 bantuan yang aku boleh dapat, tinggalnye... terserah ke atas aku macam mane aku gunekan masa aku dengan efisyien. Kalao aku tak bersungguh, aku dan bakal isteri aku jugak yang rugi hahaha.. Oleh itu.. nak tak nak.. Aku kene blaja rajin2.. Jangan main2 CHEMAT!!! :D

Hari nih lepas kelas Recitation Chem aku pegi jumpe Mrs Dorothy nak tanya pasal ape condition yang i have to follow in order to get an A for her class. Nak tau die cakap ape... "You can get an A for my class... but i need you to be my TA for 7 days starting from tomorrow"... Gosh.... TA??? Aku speaking pon banyak tersyasyul lagik woi, mane plak nak mengajar orang. Hah hah... Nak tak nak.. aku terime ajela.. Aku nak sangat A tuh.. Salah aku gak. Sape suh ponteng kelas. Kan dah tak dapat A.... isk isk... tobat tak nak ponteng kelas lagi walaupon die cakap tak yah datang kelas.... :D So, esok... aku akan mulakan tugas aku meng'assist' student2 lain dalam kelas nih selama seminggu. Wahaha..best..best..

Kite pergi jauh siket dari citer pasal kelas. Citer pasal TOCIBAI aku plak. Untuk pengetahuan kengkawan sekalian, aku sebelum Summer bermula arik tuh dah terpikir pasal projek2 yang aku nak buat sepanjang Summer. Aku nak buat portal la.. aku nak khatamkan Web Based Training aku la.. Aku nak main game la... And... sumer tuh melibatkan penggunaan PERSONAL COMPUTER. Sebaik jer abes Spring semester.. Aku pon lenjan la puas2 tocibai aku... Tak sampai SEMINGGU, tocibai (laptop Toshiba Satellite aku), rosak.. HAMPEH!!! Rosak plan2 aku.... Bertambah sedih... sampai skang dah masuk sebulan aku tak pegang laptop aku tuh. Dan sebulan nih jugak la aku menumpang dari satu pc ke satu pc lain bebudak rumah The Legend nih... Isk..isk... sedih syiall... Walau camne pon.. aku rase ok gak takde laptop nih. Nak hantar baiki pon malas.. Nanti la dulu... Aku pon nak biasekan dulu hidup tanpa laptop.. supaya aku boleh buat keje2 lain yang berpekdah terhadap study aku... heh heh... bagus...bagus.. piker positive... (waaa.. Warcraft III Frozen Throne dah kuar!!!)

Oraitla... tuh jer kot nak aku kongsikan dengan korang arik nih.... hingga berjumpe lagik.. salam...

Posted by Ahmad Fadzli on July 2, 2003 at 8:18:00 AM | Permalink