Harapan Ramadhan?

Tak tdo la nampaknye aku hari nih. Kejap lagik aku kene submit Chem lab project 20 pages. Then aku ade exam astronomy. Nyesal la plak amek astro nih sebab aku tak buat betul2.. Patut boleh score, tapi dapat average jer.. Chis.. So, melepaklah aku di Gateway nih menyiapkan ape yang patut disiapkan. Penat weih... Walau camne pun aku lega sikit sebab Physics grade aku cameout to be good. What a relief.. Memang aku takut sangat sebelum nak cek grade tuh tapi Alhamdulillah, dapat buat dengan cemerlang. Terbalas juga usaha aku sepanjang minggu lepas.

Dua tiga hari nih aku asek duk layan Xbox si Shakir. Tah nape boleh layan kat sini plak. Padahal kat rumah tuh dah ade PS2 si Syah. Oh yep.. sok aku nak tuka game Castlevania tuh ngan Prince of Persia.. Hampes. Harap reviews jer best.

Minggu nih tak produktif sangat. Sepanjang semester nih berlalu, aku rase minggu nih la aku jadik paling malas. Ntah nape sumer bende aku taknak buat. Orang suh dikir barat aku taknak. Orang suh aku berjoget aku tanak. Even nak siapkan homework pun tangguh2 till the very last minutes. Hish.. tak bleh jadik.. Aku rase aku perlukan some refreshments or maybe someone? haha.. mungkin juge. Hish.. tak penah lagik aku berborak pasal tuh kat sini duhai jurnal. Memang lah terasa juga keseorangan tuh. Nak berkongsi rumah, nak berkongsi makanan takdak masalah, tapi kalau nak berkongsi masalah hati memang aku hesitate. Biar dengan rakan terdekat pun aku susah nak berkongsi pasal masalah2 cenggini. Aku suka dilihat sebagai orang yang sentiasa happy. Aku sendiri tak suke keadaan berserabut. Hish.. dah melebih-lebih lak melalutnya aku nih. Better sambung keje. Then lepas exam sok boleh rehatkan pikiran.

Minggu depan dah raya, meaning.. ramadhan dah nak abes. Sukar untuk aku admit but Ramadhan kali nih memang paling tak produktif bagi aku. Tak tau lah kenapa. Kalau nak dibandingkan dengan Ramadhan zaman sekolah dengan sini. Memang teruk sangat. Even kalau dibandingkan dengan zaman melepak di rumah di Keramat pun, zaman melepak tuh lagik bagus. Mungkin masa zaman sekolah dulu aku tak cukup ikhlaskan diri join program sekolah pi iktikaf kat Masjid Shah Alam seminggu siang dan malam. Mungkin zaman sekolah dulu aku tak ikhlas khatamkan Quran 3,4 kali, mungkin sekadar mahu berlumba dengan rakan2. Kalau aku ikhlas dulu, masakan aku tak macam dulu sekarang? Masakan aku tangguh2kan terawih, tangguhkan bertilawah dan bermunajat? Aku harap aku dapat buat sesuatu yang bermakna dalam 10 hari Ramadhan yang terakhir nih... InshaAllah.. Sekurang2nya aku harap aku dapat buktikan yang dulu aku memang ikhlas...

Harapan Ramadhan...

Posted by Ahmad Fadzli on November 20, 2003 at 4:52:00 PM | Permalink