What a Sunday...
Since afternoon kepala aku dah berdenyut sampailah ke pagi nih. Tak tau kat mane silap, maybe tidor tak betul. Serabut gak minggu lepas.

So.. semalam tak siap hw. Kol 1 aku dah kong atas katil Awie, mengeram kesakitan :p Minyak cap kapak yang Yana beli arik tuh habes dicurahkan atas kepala ni. Sejuk satu kepala pun masih tak mampu hilangkan denyutan di sebelah atas kiri kepala.

Nasib baik kol 3 pagi aku terbangun balik. Better do something bout the hw. Seb baik si Awie dah siap buat.. so aku pun lalalalalalala~~ la, apa lagi.. :D Lepas tuh aku tak tido sampai sekarang. Kelas kol 9 pagi aku dah masuk kol 8 pagi. Duduk lah aku dalam lecture hall untuk 600 orang tuh sorang2, baca paper. Suatu bende yang tak pernah aku buat.

Before that, breakfast kat creamery. Habes satu kedai tuh bau minyak cap kapak.. hahaha..Nasib la korang. Terjumpa si Jaffar, wished him Awal Muharram.

Now kat Pollock Library.

Semalam, masa mengeram, aku terpikir suatu bende yang buat minda aku terbuka. Mungkin minda korang dah terbuka pasal nih, just minda aku yg slow...

As a student di perantauan, pernah tak terfikir how relationship between us and those in homeland becomes better?

Bile aku dah lama tak bertanya kabar, aku jadi rindu. Bile dah rindu hati mula pilu, rasa rindu dan sayangkan keluarga mula muncul. Bila dah rindu, aku mula jadi peka. Peka dengan perkembangan orang2 kejauhan. Adik.. jiran.. dsb. Bile peka... aku akan mula bertanya...

Tak pernah terfikir dek aku, kite akan jadik orang tgh dalam menyelesaikan masalah dua orang yang terang2 duduk sebumbung. Walhal kite ini nun jauh di sebelah sana dunia.

Bila ada yang tak kene dalam famili, kite mula ambil berat, walhal, dahulunya, sewaktu masih tinggal sebumbung, kita tak ambil kisah sangat.

Cara kita bercakap pun berbeza. Mungkin dulu kite segan2 nak cakap ngan parents or abg kakak. But now, bile berjauhan, banyak plak bende yang nak diborakkan. Dulu punyala susah nak tanya "study camne?" or "sumer sihat?" But skang, bende remeh pun kita tanya...

Pelik kan?

Funny how we began to realize these small entities which tighten a relationship. Funny how we managed to tegur adik, tegur rakan dari kejauhan, hanya melalui phone or internet. Lebih funny bile masalah dapat diselesaikan...

Tak funny.... bagus la bende camnih. Yang jadik funny nye bile pk2 balik, orang2 di Malaysia tak ambil kisah pun pasal nih. Mungkin tak rindu? Bile tak rindu hati tak pilu, bile hati tak pilu, minda tak peka, bila minda tak peka, kita taknak bertanya...

oleh itu.. sedarlah rakan2ku di Malaysia. Hargailah mereka2 yang anda kasihi...

okeh class in 5 minutes...

Posted by Ahmad Fadzli on February 23, 2004 at 9:55:00 PM | Permalink